Hilinia

Två år är lång tid

Kategori: Everyday

Kollade genom mitt arkiv på bloggen. Vad gjorde jag i december och januari 2011 och 2012. Herregud vad liten jag var. Ser ut som en bebis som inte kan stava och uppskattade livet hela tiden, jämt och ständigt. Till skillnad från nu när jag inte är tillfreds med mig själv i fem sekunder och bara känner JAG MÅSTE GÖRA NÅGOT MED MITT LIV!! 

Hur kommer mitt liv se ut om två år när jag är 20? Kommer jag ha pluggat i drygt två år? Flyttat hemifrån? Bo långt här ifrån i ett främmande land? Kanske är jag överkörd? Gått in i väggen? Träffat the love of my life? 

Det är ändå ganska mycket frihet att inte veta, läskigt också. Kan ju inte direkt säga att så här kommer det bli, speciellt inte när jag är Hanna-som-ändrar-mig-varje-dag-om-vad-jag-vill-med-livet. 

En sån tönt man har varit och fortfarande är. Tänker ändå tillbaka på mitt liv för två år sen, vilka problem jag tyckte jag hade! Nu hade jag gett min högra arm för att "bara" ha de problemen. De var en piss i havet. Hoppas jag hittar mig själv och blir tillfreds med mig själv och mitt liv. För jag älskar att leva, att göra saker, att minnas. 

2014 snälla bli mitt år! Jag behöver det! 


Kommentera inlägget här: