Hilinia

Ett år sedan

Kategori: Everyday

För exakt ett år sedan träffade jag Julian för första gången. En dag som jag är så tacksam över, för att den dagen gjorde så att hela mitt liv blev uppochner och inte alls som jag hade tänkt mig. 
 
Hade jag inte träffat Julian den kvällen och om han inte hade bett om att jag skulle lägga till honom på facebook hade jag antingen pluggat i Lund på Service manegment programmet med inrikting hälsa. Eller så hade jag lagt alla mina sparade pengar på ett halvår eller ett år på Nya zeeland med Sofia. 
 
De här sakerna hade jag inte varit missnöjd med om jag hade gjort, men jag är samtidigt så lycklig för den person jag är idag och för allt annat jag har gjort istället. Jobbat hårt på Vattenpalatset, börjat plugga på göteborgs universitet till lärare och köpt lägenhet. 
 
Vi träffades i alla fall för exakt ett år sen när jag och Geka hade bestämt oss för en utekväll och hamnade på PC för att förfesta. Ingen av oss gillade öl och vi bestämde oss för att dela på en för att det var det billigaste man kunde köpa. Vi delade på ölen med varsitt sugrör. Inne i djupa samtal blir jag plötsligt klappad på axeln och Julian presenterar sig med att dumförklara oss för att man inte dricker öl med sugrör. Sen sätter vi oss och pratar med Julian och hans två kompisar och det slutar med att vi bjuder med dem till Trägårn, sen håller jag och Julian ihop tills vi skiljs åt vid tåget kl 3 på natten. 
 
Inlägget efter den kvällen hittar du här!
 
 
Kommentera inlägget här: