Hilinia

Lägenhet

Kategori: Everyday



Igår hände det sjukaste som har hänt under mitt nittonochetthalvtåriga liv. Igår köpte jag min första lägenhet. En tvåa, som jag ska flytta in i 14 Augusti, så bara om lite mer än en månad. Om lite mer än en månad bor jag inte hemma längre, om lite mer än en månad är jag fattigare än någonsin förut, om lite mer än en månad blir jag sambo med min kärlek, om lite mer än en månad blir jag vuxen på riktigt. 
 
Det är faktiskt så sjukt att jag nog inte riktigt kommer fatta det förren jag släpper ner mina första flyttkartonger i lägenheten, eller kanske börjar det falla på plats när jag börjar packa ner mitt rum i kartonger. 
 
Julian blev så glad när han fick nyheten att han ville flytta in på en gång. Jag trodde dumt nog att jag skulle få bo där i några månader själv men jag är så lycklig att han ville flytta ihop med mig på en gång. 
 
Lägenheten är ganska stor, 68kvm och bostadsrätt. Så fattig har jag blivit, men vad spelar det för roll, när jag har gjort de jag har velat göra i ca 4år? Flytta hemifrån har liksom varit min längtan sedan jag började på gymnasiet. Nej asså, jag är bara så jävla lycklig. 
 
Igår när jag berättade för Julian så sa jag bara till honom "Tänk när jag skriver detta på min blogg, då finns det inlägg från att jag började på gymnasiet, till att jag köpte min första lägenhet!" Tänk bloggen vad du har fått vara med! 
 
Fyra år må kännas som en lång tid, men tänk vad mycket jag har vuxit sedan jag startade den här bloggen. Från en osäker, stressad lite gymnasieelev som inte såg längre fram än till nästa fasansfulla matteprov, till att snart vara 20 år, sambo och studerande på universitet. 
 
Börjar nästan gråta här bakom skärmen på jobbet, jag tror faktiskt att det börjar sjunka in nu...
Kommentera inlägget här: