Hilinia

Att vara sambo

Kategori: Everyday

Hej en månad senare igen! 

På kvällarna nu för tiden vill jag bara pussas, så ni blir bortorioriterade, sorgligt men sant.

Hur är det då att bo ihop med sin kärlek 24/7? Funkar det? Bråkas det? Hatar ni varandra mer än vad ni älskar varandra? 

Jag kan antingen ge ett jättekort svar på allting: Ja! Det funkar hur bra som helst, vi småbråkar och blir irriterade på varandra då och då dock har vi inte ens varit i närheten av de bråken vi har haft, har man ett sånt bråk bakom sig så vet man att det är svårt att nå upp dit och därför är det inte så svårt att småbråkar och sedan släppa det och gå vidare. Vi har aldrig hatat varandra och vi blir bara mer och mer kära. 

Julle har börjat heltid nu, på dagen så vi har varenda eftermiddag ihop nuförtiden. Det är bäst! Det var precis det som jag tyckte var jobbigt när han jobbade natt, att det i stort sätt kunde gå en vecka innan vi på riktigt träffades. Så det gör mig så lycklig att den tiden är över! 

Jag har fått en så mycket bättre relation med min familj, äntligen! Jag kan till och med känna att jag längtar och saknar dem! Det trodde jag aldrig. Så mycket som jag bara längtade bort från dem och såg inget ljus med att bo hemma. Nu har jag min egen familj och de har sin, men vi sitter ihop alla tillsammans.

Så fort vi säger att vi har varit sambo i snart tre månader så frågar alla "har ni haft DET DÄR mega bråket ännu?" När vi svarar nej blir alla helt häpna. Som jag skrev förut har vi redan gått igenom det där bråket för mer än ett halvår sen, så inget blir nog större än det, det finns redan i våra ryggsäckar och vi bär alltid med oss det i våra bakhuvuden. Vår vändpunkt vår ifrågasättning om vi verkligen ska hålla ihop. Vi valde då att hålla ihop, trots allt. Ingen av oss har ångrat det än och ingen av oss vill hamna där igen. Efter det så har blivit mer öppna och ärliga och går in i allt som ett team, han är min stöttepelare och bollplank, jag är hans. 

Att bråka om vems tur det är att diska eller att vår lägenhet ibland ser ut som ett bombnedslag, kan bli en irritation men vi vet ändå var vi har varandra och att vi älskar varandra. 

Mitt hjärta pumpar alltid lite fortare när han kommer in genom dörren och hans hjärta pumpar alltid fortare när jag kommer in genom dörren.

Jag älskar Julian och han älskar mig tillbaka.

bild från dagen efter att vi hade flyttat ihop. 
Kommentera inlägget här: