Hilinia

skype

Kategori: Everyday

Det här med teknik och datorer har aldrig varit min grej. Jag vill liksom att saker bara ska funka, så jag slipper tänka på det också, när hjärnan redan går på högvarv. Jag vill att det ska funka men jag bryr mig inte för fem öre om varför det funkar, bara ATT det funkar duger bra för mig. Dock blir ju det ett problem när det inte funkar, då har jag ju inte en aning om varför och det slutar alltid med att jag antingen skriker på pappa eller ringer honom i desperation. Som tur är har jag en väldigt duktig pappa när det kommer till teknik och datorer, vilket leder till att jag är bortskämd för att han alltid (nästan) kan fixa problemet och jag aldrig behöver lära mig att lösa det själv, på gott och ont. 
 
Dock var det inte alls detta jag ville skriva om, men nu märker jag att min skrivarhjärna vill skriva, så då skriver jag...
 
Det jag ville skriva var att jag på grund av mitt ointresse av att lära mig nya saker inom tenik och data så är jag väldigt långsam med att börja använda mig av saker som följer med datorn. Til exempel har min nya acer nya windows 8 vilket jag aldrig sett tidigare förän jag fick hem datorn i söndags. Jag märkte dock att jag tydligen har en app på datorn som är skype, efter att min pojkvän snällt frågat om jag hade skype på datorn. Dock har jag inte använt skype på mer än 1.5 år kanske, för jag tycker det går fint med att smsa, chatta eller för den delen prata i vanlig hederlig telefon. 
 
Idag fick jag i alla fall prova på skype igen. Jag kom inte ihåg mitt skypenamn och det var som att ta ett kliv ut i cyberrymden men tillslut så hade jag min pojkvän ca 40 cm ifrån mig på en skärm när han egentligen är ca 60 minuter ifrån. 
 
Han var inte sen på att påpeka att jag inte är som alla andra då jag inte heller är bildad när det gäller massor med serier som: Greys anatomy, How I met your mother, Scrubs osv. kan säga att jag inte sett ett enda helt avsnitt av någon av dessa serier vilket är helt otänkbart för resten av världens beforlkning. Pinsamt nog har jag inte ens sett hela Vänner. 
 
Jaja, jag vet inte riktigt varför jag är så efter när det kommer till skype och serier men jag tycker ändå att det gott rätt okej för mig trots att jag inte spenderat timmar framför serier som tydligen alla andra 90-talister har gjort. 
 
Jag tål kritik hahah
 
Kommentera inlägget här: