Hilinia

Tisdagen den 12 maj 2015

Kategori: Everyday

Man skulle kunna tro att de var fredagen den 13:de idag med tanke på hur min dag har varit. 

Sov i stort sätt ingenting inatt heller (har kommit in i någon period där jag har jättesvårt att somna...) självklart slutade det med att jag försov mig i morse. Jag vaknade halv tio och tåget som jag skulle med gick halv tio. Om jag skulle hinna med nästa tåg så var jag tvungen att gå hemifrån om tio minuter. 

Jag hade även ett obligatorisk seminarium som jag var tvungen att vara med på, så det fanns inget annat att göra än att slänga på sig kläder och gå ner mot tåget. 

När jag väl kom till stan så hade det börjat ösregna och jag hade inget paraply, för det regnade inte hemma. 

Stressad som jag var, eftersom att jag redan var försenad till seminariet så hoppade jag på första bästa spårvagn eller buss som skulle ta mig till grönsakstorget, så jag hoppade på 60 bussen... Vänta lite här... 60 bussen går inte till grönsakstorget utan förbi Rosenlund och Järntorget. Vilket jag kom på försent. Vilket ledde till att jag fick springa från Skeppsbron till pedagogen i ösregn. 

Själva seminariet gick bra, förutom att jag höll på att dö av hunger eftersom att jag inte hann äta någon frukost. 

Sen var det lunch och jag åt plocksallad som jag var tvungen att gå och köpa i ösregnet. 

Världens segaste föreläsning på eftermiddagen, vi fick ingen rast och jag ville dö. 

Sen gick jag till gymmet i regnet för att köra ett hårt ryggpass. Det gick bra vilket gjorde att jag fick upp humöret lite. 

Efter gymmet skulle jag ut i pissregnet igen för att gå till mammas jobb, hon jobbar på ett kontor på Rosenlund. så fick gå dit i skyfall från domkyrkan. 

Blev hämtade av pappa och sen så fick vi lite mat i oss och så fick jag tvångsstäda badrummet eftersom att mamma fyller år imorgon och vi ska ha massa folk här på torsdag. 

Pjuhhh nu ska jag plugga.


Kommentera inlägget här: