Hilinia

Två dagar

Kategori: Everyday

Om två dagar går flyttlasset till min och Julians egna lägenhet. Om bara två ynka dagar blir vi sambos. För att allt detta skulle kunna bli till juridisk verklighet var vi tvugna att skriva på samboavtal, fixa hemförsäkring med olycksfallsförsäkring. Saker som känns lite för vuxna för hur jag känner mig. Konstigt nog så känner man sig vuxen ofta, men när man ringer om sådana saker känner mig som en tvåårings i en folkmassa som bara tittar sig omkring på alla stora fötter och ben man är omgiven av. 
 
Någon gång måste man klippa navelsträngen och testa vingarna på riktigt. Dock kan man inte låta bli att ställa sig frågan "vad exakt håller jag på med?". Jaja, på fredag kanske jag och Julian sitter där på kvällen och känner oss som två strandade valar, eller som två örnar som är fria? Ingen vet förrän på fredag. 
 
Annars då? Jobbade natt igår för första gången på burger king. Det gick bra, men det är ett stessigt jobb och gästerna skiter fullständigt i om du är ny eller rutinerad. De ska ha sin mat på 180 skeunder ändå. Vilket kan vara tufft att leva upp till när man endast har 5 h arbetserfarenhet i bagaget. Jag överlevde och la huvudet på kudden kl 4.00 imorse. 
 
Schemat är faktiskt ingen idé alls att jag skriver ut längre, för jag har inte längre någon koll på när jag jobbar. Kan poppa upp ett pass närsomhelst. 
 
Jaja, imorgon är det möte på jobbet på Allum och sen ska jag försöka få ner mitt liv i flyttkartonger. Bara framtiden vet hur allt kommer sluta. 
 
 
Kommentera inlägget här: