Hilinia

Folk under semestertid

Kategori: Everyday

Något jag inte förstår är hur folk kan vara så galet stressade när de har semester. Konstigt nog så tycker jag att folk som frågar mig saker här på Allum nu är mer stressade än vad de är under resten av året när de jobbar. Knäppt, det är ju nu alla ska njuta av att de är lediga och inte stressa runt som yra hönor.
 
Jag är i alla fall jättelugn och jättetrött. Asså det är verkligen så störande att vara trött och därmed på dåligt humör. Jag förstår inte vad det kan bero på heller. Hoppas fortfarande på att jag ska slippa det snart. 
 
Ikväll efter jobbet ska jag och Julian åka till Kungsbacka och Julians bror för att hämta hans gamla diskmaskin som vi ska ha i lägenheten sen. Vi var där igår efter gymmet en sväng och träffade Jocke (Julians bror), hans två barn Philip och Fanny och sen Julians mamma. Det var första gången jag träffade henne faktiskt. 
 
Precis när vi kom så stod Jocke och rengjorde hans gamla diskmaskin och berättade att han skulle sälja den. Men jag missuppfattade allting så jag tänkte att han redan sålt den. Sen när han frågade om det var något vi behövde till lägenheten sa jag att vi nästan har allt, förutom tvätt- och diskmaskin. Så då sa han självklart att vi kunde ta hans som stod utanför. Självklart gjorde vi det. Sen ska vi bara installera den. Men vi har en familjekompis som är rörmokare, som säkert inte gör det för en summa pengar. 
 
Så nu slipper jag gnälla över att inte ha en diskmaskin redan innan vi flyttar in. Ett problem ur världen!
 
 
Kommentera inlägget här: