Hilinia

work work

Kategori: Everyday

Det här med veckoscheman som jag har gjort typ två veckor i rad har varit ganska roligt tycker jag. Det gör att jag kan sortera upp i min ändå ganska välsorterade hjärna men det känns bra, som den kontrollmänniska jag är att skriva schemat även här. 
 
Plus att när jag ändå bara sitter här och stirrar ut över ett tomt allum, så kan jag ju lika gärna skriva vad jag ska göra senare i livet och vad jag ska se fram emot kommade veckan och resten av veckan. 
 
V. 27
Fredag: tänkte på förmiddagen städa lite och ta vara på solen, på eftermiddagen är det jobb som gäller. Efter jobbet ska jag äntligen träffa Julian igen som jag saknar jättemycket, vi ska äta grillat med min familj på kvällen. 
Lördag: Jobb på förmiddagen, sen till Julian där vi ska sola,bada och ha det gött. 
Söndag: Vara med Julian precis hela långa dagen
 
V.28
Måndag: Jobb på förmiddagen, sen är jag ledig
Tisdag: HELT LEDIG
Onsdag: Förmiddagen ledig, jobb eftermiddagen
Torsdag: Jobb förmiddagen, sen ledig
Fredag: Ledig förmiddag, sen jobb
Lördag: Ledig förmiddag sedan jobb igen
Söndag: Ledig förmiddag, jobb eftermiddag. 
 
Jag gnäller mycket på mitt jobb, för att jag jobbar mycket och så vidare. Problemet med mitt jobb är att man inte har så mycket att göra och att man aldrig kan förutse att något händer något så är det oftast ganska akut och något som vi måste lösa. Vilket gör att man har stressnivån nere på noll, sen är den uppe på 100, sen nere på 0 igen osv.
 
Ibland går tiden jättelångsamt och man funderar på om någon märker om man går hem, och ibland jättefort. Dock så är det mest att man bara sitter och väntar på att någon ska vilja något. Man är ju liksom fast här bakom disken också, kan inte gå någonstans, ifall någon kommer. Så det är lite som att sitta i ett skyltfönster. Inte jättekul i 5-6h i sträck.
 
Men, men jag tjänar i alla fall lite pengar. 
 glad tjej som hade fått jobb
Kommentera inlägget här: